برنامه دولتی تامین مالی شرکت های دانش

تیتر 20- بعدازظهر این روز مراسم تشریح شیوه نامه و افزایش سرمایه صندوق های پژوهش و نوآوری از سوی وزارت اقتصاد برگزار شد. قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در این مراسم گفت: منابع صندوق اشتغال مشاغل ایثارگران در قانون پیش بینی شده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: این منابع بخشی از اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی است که در اختیار ایثارگران قرار می گیرد. ما معتقدیم برای جذب منابع صندوق توسعه ملی نیاز به ضمانت داریم که موضوع اصلی ضمانت است.

دهقانی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این مراسم گفت: وزارت اقتصاد در حمایت از شرکت های دانش بنیان پیشگام است، فرآیند ایجاد شرکت های دانش بنیان از 20 سال پیش آغاز شد، این روند با پژوهش آغاز شد. شرکت‌ها رشد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و به طور کلی شاهد سه شرکت در این اکوسیستم هستیم، اول استارت‌آپ‌های کوچک، استارت‌آپ‌های متوسط ​​و شرکت‌های 10 ساله که امروزه به صنعت تبدیل شده‌اند.

دهقانی افزود: برخی از این شرکت ها 300 تا 400 درصد سود دارند اما شرکت های کوچک نوپا نیاز به کمک 2 میلیارد تومانی دارند.

وی تصریح کرد: شرکت های متوسط ​​نیاز به 20 میلیارد تومان با سود ماهانه 4 تا 5 درصد دارند. شرکت های بزرگ نیز به بودجه کلان به مبلغ 200 میلیارد تومان نیاز دارند و می توانند به اندازه سود بازار تسهیلات را برگردانند و نیازی به کمک های بلاعوض ندارند.

دهقانی خاطرنشان کرد: تا دو ماه آینده بازار شرکت های دانش بنیان در بازار سرمایه افتتاح می شود و برای اولین بار اوراق تامین مالی شرکت های دانش بنیان منتشر می شود.

سید احسونی خاندوزی وزیر اقتصاد در ادامه این مراسم گفت: ماجرای تبصره هجدهم یا حمایت دولت از اشتغال در این 2 سال یک داستان ویژه در پنج مرحله از اواسط سال 1400 تا اواسط سال 1402 بود. .

وی تاکید کرد: اتفاق خوبی در این هفته رخ داد و آن خرید 2 هزار میلیارد تومانی از بازار سرمایه یک شرکت آگاه در بازار سرمایه کشور بود.

خانذی تاکید کرد: موضوع تامین مالی شرکت های علمی یکی از مهمترین وظایف مالی دولت است، سازمان بورس آمادگی تامین اعتبار دارد و گمرکات کشور نیز در این زمینه ضمانت می کنند و امیدواریم سهم بیشتری داشته باشد. در قالب تامین مالی اهرمی ارائه می شود.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما