خانه دیزل ژنراتور موتور برق خرید دیزل ژنراتور قیمت دیزل ژنراتور

طبق خبرگزاری ایسنا مشاوره خرید انواع دیزل ژنراتور به سایت هوا دیزل مراجعه فرمایید. توصیه می شود برای کاربردهای با رویکرد اقتصادی از این نوع مولدها استفاده نشود. مثلا لزومی ندارد یک مولد دائم دارای تابلوی کنترل وصل خودکار در زمان قطع برق شهر باشد. به هر حال، معمولا یک فرض معمول این است که اگر یک مولد در حالت اضطراری ۱۰۰۰ کیلووات باشد، در حالت پایه و دائم به ۸۵۰ و ۸۰۰ کیلووات اکتفا شود.

دیزل ژنراتور

به طور مثال یک موتور چهار سیلندر در ۱۰ ساعت کاری حدود ۳۲۸۰ کیلوگرم هوا مصرف می کند که وجود فیلتر ها و تصفیه کننده های هوا را تصدیق می کند. میزان وات شروع و در حال اجرا دستگاه های شما به انتخاب میزان قدرت ژنراتور گازوئیلی بسیار وابسته است. جهت یافتن میزان قدرت دستگاه ها و قدرت مورد نیاز از دیزل ژنراتور می بایست آمپر را در ولتاژ مصرفی ضرب نماییم. استفاده از دیزل ژنراتور های اضطراری در تمامی مراکز بهداشتی پزشکی امری اجتناب ناپذیر است.

گازوئیل در مدت زمانی یک ساله در معرض آلودگی و خوردگی قرار می گیرد، بنابراین استفاده و تمرین با نظم دستگاه برق اضطراری برای مصرف سوخت ذخیره شده قبل از تحلیل رفتن بسیار پیشنهاد می گردد. آبادیزل نمایندگی فروش اکثر برند های دیزل ژنراتور مانند ولووپنتا، استریم، تلک، بادوین، پرکینز، کامینز، موتورسازان، کاترپیلار، بنز، اسکانیا، ایوکو، کوهلر، لیستر، پراماک و …

ضروری است که خنک کننده و سیستم تهویه ، گرمای حاصل دیزل ژنراتور را به خارج هدایت نماید . دستگاه ديزل ژنراتور از دو‌قسمت عمده موتور ديزلي و ژنراتور الكتريكي تشکیل‌شده‌است كه بايد بصورت مكانيكي به‌يكديگر كوپل گردند. تمامي عمليات طراحي و مونتاژ و نصب قسمت‌هاي مختلف دستگاه ديزل ژنراتور بخصوص موتور ديزلي و ژنراتور الكتريكي بر روي شاسي آن توسط يك شركت معتبر جهاني انجام میگیرد. این شرکت به ارائه گواهي‌نامه‌هاي رسمي بين المللي استاندارد در محل كارخانه به آن دستگاه خواهد پرداخت که گفته مي شود كه دستگاه توليد شده کوپله فابريك است .

ما چندین سال است که در زمینه تعمیرات تخصصی مکانیکی و برقی و سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور تجربه داریم و رزومه کاری ما گویای کیفیت کار ماست. دیزل ژنراتور لوول مانند بقیه دیزل
ژنراتورها نیاز به تعمیر و نگهداری منظم و دقیق در فواصل زمانی معین دارند.

مشخص کردن این میزان سوخت باعث می شود بتوانیم انتخاب صحیحی در هنگام خرید دستگاه دیزل ژنراتور داشته باشیم و آن را متناسب با کاربرد مورد نظرمان انجام دهیم. دیزل ژنراتور که در میان عموم مردم با نام «ژنراتور برق» یا «موتور» و حتی «موتور ژنراتور» نیز شناخته می شود، وسیله‌ای برای تولید برق از طریق تبدیل انرژی مکانیکی است. ژنراتور دیزلی در زبان انگلیسی نیز با نام “Diesel Generator” یا همان جن ست (Genset) شناخته می شود و همانطور که از نامش پیداست تنها با گازوئیل کار می‌کند.

در این بخش مجموعه نکاتی جهت آشنایی بیشتر با خرابی­‌های این جزء و دلایل بروز آن­‌ها ارائه می­‌گردد. موتورهای دیزلی به گونه‌ای طراحی شدند که با میزان بار مشخصی کار کنند. اگر آن‌ها یک بار در سال با درصد قدرت و توان کامل کار نکنند، به واحدهای انژکتور آسیب وارد می‌­شود. به طور سالیانه به کمک تست بانک بار می­‌توان این موضوع را مورد سنجش قرار داد و کربن اضافی ناشی از کم کاری موتور را اندازه گرفت.

با توجه به پیشرفت‌های چشم‌گیر مهندسی برق، ژنراتور گازوئیلی در سطح وسیعی پیشرفت داشته و در اندازه‌های متنوع و با کاربردهای مختلفی در دسترس هستند. ژنراتورهای دیزلی با ظرفیت‌های ۵ کیلووات الی ۵۰ کیلووات برای مصارف خانگی در بازار به راحتی در دسترس هستند. این پانل‌ها در ژنراتورهای دیزلی کوچک می‌توانند روی بدنه محصول قرار گیرند.

این دو جزء (موتور و ژنراتور الکترومغناطیس) توسط یک میل لنگ به یکدیگر وصل می شوند و به این ترتیب، حرکت تولید شده توسط موتور دیزلی به آهنربای ژنراتور منتقل می شود. دیزل ژنراتورها در فواصل منظم به تعمیر و نگهداری معمول روتین احتیاج دارند. این به تولید کننده بستگی دارد ، اما مهمترین موردی که باید به طور معمول سرویس شود موتور است. موتورها به طور معمول پس از 250 یا 500 ساعت نیاز به سرویس دارند ، اما فاصله سرویس توسط سازنده موتور مشخص می شود.

شارژر باتری وسیله ای برای تزریق انرژی درون باتری های قابل شارژ که این کار را توسط تزریق جریان الکتریکی به درون باتری انجام می دهد.

مصرف سوخت در هر دستگاه ژنراتور بر اساس گرم در هر کیلو وات قدرت در ساعت سنجیده می شود و اگر بخواهیم این عدد را با استفاده از واحد لیتر به دست بیاوریم می توانیم آن را به صورت لیتر در هر اسب بخار در ساعت بیان کنیم. این اعداد و ارقام در دفترچه های راهنمایی که برای این دستگاه ها به خریداران ارائه می ‌شود آورده شده اند و اطلاعات جامعی را به افراد می دهند.

تانک سوخت معمولا ظرفیت کافی برای حفظ کارکرد 6 تا 8 ساعت را بطور متوسط دارد. در مورد واحدهای کوچک موتور ژنراتور، تانک سوخت قسمتی از پایه ژنراتور شده است.

قسمت ورود هوا به پیش صافی از پره‌های مورب ساخته شده است و لوله مکش هوای موتور در وسط آن قرار می‌گیرد. این پمپ به عنوان یک پمپ مکمل و کمکی پمپ اولیه بروی فیلتر قرار می‌گیرد. پمپ هنگام پایین بودن فشار مدار سوخت رسانی (قبل از پمپ انژکتور و مابین پمپ اولیه و پمپ انژکتور)، به صورت الکتریکی به کار افتاده و مقدار افت جریان و فشار سوخت را جبران می‌کند. یکی از حالت‌های کم بودن فشار سوخت، هنگام استارت و ابتدای روشن شدن موتور است.

دیزل ژنراتور

سیستم خنک کننده آبی، همراه با تهویه هوا در داخل محفظه می‌تواند از بالا رفتن بیش از حد دما جلوگیری کند. فشار بالا می‌تواند دینام را از کار بیندازد بنابراین کنترل فشار برای افزایش طول عمر ژنراتور حیاتی است. استفاده از دیزل ژنراتورهای اضطراری در تمامی مراکز بهداشتی پزشکی امری اجتناب ناپذیر است. سالیان متمادی است که بیمارستان‌های نظامی، دولتی و خصوصی به تامین مولد قدرت صنعتی بسیار توجه می‌نمایند، تا در زمان های اضطراری از جمله وقوع بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و طوفان بدون هیچگونه نگرانی برق خود را تامین کنند.

این ماژول الکترونیکی اساساً یک PLC کوچک می باشد، سیگنال های الکتریکی را دریافت می کند و تصمیم می گیرد که در مرحله بعدی چه روندی انجام بگیرد. ماژول ها معمولاً برای دستیابی به نتایج متفاوت برای برنامه های متفاوت قابل برنامه ریزی می باشند.

سایزینگ صحیح دیزل ژنراتور تخصص کافی و تجربه فراوانی را لازم دارد تا بر اساس آن سایز دستگاه بهینه انتخاب گردد. دینام در هنگام کارکرد موتور کار می‌کند و شروع به تولید برق 24 ولت دی سی می‌کند که از آن برای شارژ باتری استفاده میشود . تمامی موتور ها دارای یک شفت هستند که هنگامی که موتور کار میکند آن شفت شروع به چرخیدن میکند و اگر آن را به یک آلترناتور وصل کنیم یک دیزل ژنراتور ساخته ایم.

دیزل ژنراتور شامل بسیار زیادی از قطعات متحرک است ، جهت افزایش طول عمر قطعات و اطمینان از عمل صحیح دیزل زنراتور از سیستم روانکاو مراقبت نمود. باید سطح روغن در مخزن روانکاو هر 8 ساعت از کار دیزل ژنراتور چک شود. شما همچنین باید مراقب هر نشتی از روان کننده ها باشید و همچنین تعویض روغن هر 500 ساعت عملیات دیزل ژنراتور می باشد . تضمین عمر مفید دیزل ژنراتور و حفظ کیفیت فعالیت آن، به طور مستقیم به عملکرد صحیح واحد خنک کننده ژنراتور وابسته است.

محرکه های برقی قبل از جنگ جهانی اول در کشتی ها مورد استفاده قرار گرفتند و در طول جنگ جهانی دوم به تکامل رسیدند. دستگاه های تولید برق بر اساس ظرفیت تولید نرمال تا ماکزیمم و بر اساس قدرت تولیدی و به کیلووات طبقه بندی و نامگذاری شده و با توجه به نوع مصرف آن برای تولید برق مستمر یا اضطراری انتخاب می شوند.

این دستگاه انرژی شیمایی را طی فرایند احتراق به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. اجزای دیزل ژنراتور شامل موارد زیر می‌باشد که هر یک از این بخش‌ها وظایفی بر عهده دارند که به صورت مختصر مورد بررسی قرار داده‌ایم.

حالت دوم دو دستگاه بصورت نوبتی یا شیفتی زیر بار قرار گرفته و بدین نحو تقسیم کار صورت می گیرد. تاسیسات پرایم پاور از مولد های ثابت قرار گرفته در سایت پروژه در نبود خطوط انتقال جریان الکتریسیته استفاده می کنند. سیستم های پایه یا پرایم عموما در مکان هایی قرار می گیرند در اینجا بیشتر بخوانید که یا خطوط بالاسری انتقال برق وجود نداشته باشد و یا امکان برداشت برق با آمپراژ بالا از شبکه انتقال میسر نباشد. بیایید فرض کنیم یک کارخانه یا کارگاه (مثل کارخانه تولید محصولات لبنی یا یک مرغداری …) در فصل تابستان و در اوج گرما هنگام قطعی برق چه خواهد کرد.

آب‌های وارد شده به این قسمت به دلیل سنگین‌تر بودن از سوخت در قسمت پایین پیاله نشست می‌کنند.

عوامل متعددی وجود دارد که می بایست در ذهن داشته باشیم تا یک موتور دیزلی خوب را برای ژنراتور دیزلی خود انتخاب نماییم. از جمله آن می توان به تولید کننده موتور دیزل ژنراتور، نوع و نحوه کار موتور آن و نهایتا نحوه نگهداری از موتور دیزلی بر روی دیزل ژنراتور اشاره نمود. ما در این مطلب به 2 نکته اساسی در انتخاب موتور دیزلی اشاره می نماییم. دیزل ژنراتور های کوچک تا ۲۵۰ کیلوولت آمپر نه تنها برای تولید برق اضطراری بلکه به جهت تامین برق مورد نیاز به صورت مستمر یا در زمان اوج مصرف یا حتی در زمانی که کمبود ژنراتورهای بزرگتر حس می شود استفاده می شوند.

در حالت اتوماتیک، سوئیچ انتقال به‌محض اینکه منبع اصلی قطع شود، ژنراتور را جایگزین آن می‌کند و پس از وصل شدن برق اصلی، ژنراتور را خاموش و بار را به شبکه اصلی وصل می‌کند. در حالت دستی، اپراتور هنگام قطع شدن برق، به‌صورت دستی و به وسیله سوئیچ انتقال، شبکه اصلی را از مدار جدا و ژنراتور را جایگزین منبع برق اصلی می‌کند.

انتخاب قدرت مناسب، کیفیت ساخت، سوخت‌مصرف، و قابلیت اطمینان از عوامل مهمی است که در این فرآیند باید مدنظر قرار گیرند. تیم ما تمامی تلاش خود را جهت معرفی بهترین دیزل ژنراتور مناسب نیاز شما به بهترین نحو انجام می دهد .

عوامل موثر در مصرف سوخت ژنراتور دیزلی

شرکت ولوو پنتا VOLVO PENTA زیر مجموعه گروه صنعتی ولوو میباشد که به تولید انواع موتورهای دیزل صنعتی و من جمله آنها موتورهای دیزل جهت استفاده در دیزل ژنراتور یا اصطلاحا دیزل های ژنراتوری (GE) میپردازد. شرکت فنی مهندسی تامین تجهیز مولد نمایندگی انحصاری فروش انواع دیزل ژنراتورهای مورد نیاز مجتمع های صنعتی، درمانی، ورزشی  تفریحی، اداری، تجاری و مسکونی را در اختیار دارد. موتورهای دیزل نوعی موتور احتراق داخلی می‌­باشند که از احتراق فشاری برای تبدیل انرژی سوخت دیزل به انرژی مکانیکی دوار استفاده می‌­کنند.

سیستم روغن دارای پمپ روغن و فیلترهای روغن خواهد بود تا روغن را از آلودگی ها تمیز نگه دارد.

دیزل ژنراتور

پس از آشنایی مختصر با مفهوم کوپله دیزل ژنراتور نوبت به دیزل ژنراتور کوپله فابریک می رسد.در بازار دیزل ژنراتور ایران هر دستگاه دیزل ژنراتوری که کار کوپله آن خارج از کشور انجام شده باشد دیزل ژنراتور کوپله فابریک می نامند. این شرکتها موتور دیزل و ژنراتور خود را از برندهای ذکر شده در بالا به صورت جداگانه خریداری نموده و آنها را کوپل مینمایند.

۵ نکته مهم در خرید دیزل ژنراتور

برای ساخت یک محفظه برای دیزل ژنراتور بادوین ابتدا محفظه مستقیماً روی چمن یا خاک تنظیم یا ساخته می شود . ساخت محفظه دیزل ژنراتور بادوین باید همانند آتش کمپ با پرهیز از مناطق علفزاری و همچنین با پاک کردن تمام مواد بالقوه قابل اشتعال در زیر و اطراف محوطه صورت بگیرد. یکی از پیشنهادات برای ساخت محفظه، قرار دادن یک لایه شن قبل از ساختن محفظه می باشد .

دیزل ژنراتور در نوع صنعتی قابلیت کار مداوم و بدون وقفه را دارد و می تواند بدون لحظه ای خاموشی برق مورد نیاز مجموعه را تولید کند. همچنین می توان به بیمارستان ها اشاره کرد که بسیاری از تجهیزات درمانی در آن به کمک انرژی برق کار می کنند.

یکی از حالت های کم بودن فشار سوخت، هنگام استارت و ابتدای روشن شدن موتور است. در این هنگام پمپ به کار افتاده و تا رسیدن فشار مدار به حد عادی کمبود فشار را تامین می کند.

می‌توان نتیجه گرفت که دیزل ژنراتور باعث اطمینان از تأمین پایدار برق در مواقع اضطراری و عدم دسترسی به شبکه برق است. قابلیت انعطاف‌پذیری، حفظ پایداری محیطی و قابلیت کنترل و مدیریت نیز از مزایای این راه حل قدرتمند است.

مزایای استفاده از دیزل ژنراتورها

در هنگام  خرید دیزل ژنراتور دست دوم دقت لازم را به خرج دهید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

ژنراتورهای قدیمی ممکن است با استفاده از ابزارها و دستگاه های آنالوگ عملکرد یکسانی داشته باشند.

از میان تولید کنندگان خارجی، دیزل ژنراتورهایی که توسط  شرکت های چینی ساخته می شوند می توانند مقرون به صرفه تر محسوب شده و کیفیت لازم را برای مشتریان ارائه دهند. دستگاه های چینی از کیفیت مطلوب برخوردارند و می‌ توانند به صرفه ترین حالت ممکن را در هنگام استفاده از دیزل ژنراتور از لحاظ مصرف سوخت به وجود بیاورند. دستگاه هایی که دارای قسمت های هیدرولیکی هستند نیاز به چکاپ مستمر داشته و بایستی در صورت عدم داشتن کارایی مناسب و فرسودگی تعویض گردند. انجام تنظیمات تخصصی و حرفه ‌ای بر روی این قطعات باعث می شود از به وجود آمدن آسیب به دستگاه و افزایش مصرف سوخت جلوگیری شود.

معمولا برای تنظیم یا مقید کردن برق از یک منبع انرژی خام مانند شبکه برق استفاده می شود. دستگاهی است که در هنگام قطع برق ، به طور اتوماتیک شروع به تولید جریان برق می کند. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت دیزل ژنراتور آکسا ایران می‌باشد . بدون آن، ولتاژ و آمپر جریان AC ارائه شده با توجه به سرعت موتور متفاوت است.

برخی از این اسباب عبارتند از آسانسورها، استخرهای مخصوص ، سونا ، باشگاه های ویژه و ….

  • دستگاه های تولید برق بر اساس ظرفیت تولید نرمال تا ماکزیمم و بر اساس قدرت تولیدی و به کیلووات طبقه بندی و نامگذاری شده و با توجه به نوع مصرف آن برای تولید برق مستمر یا اضطراری انتخاب می شوند.
  • دیزل ژنراتورها در قدرت و توان‌های مختلف تولید می‌گردند که بر اساس حداکثر توان خروجی دیزل و با توجه به نوع کارکرد دیزل ژنراتور اضطراری، پرایم، دائم محاسبه می‌گردد.
  • در رابطه با سوخت دیزل ژنراتور چیست؟ برای اینکه بدانیم یک ژنراتور الکتریکی از چه نوع سوختی استفاده می‌کند، ابتدا باید نوع ژنراتوری که قرار است استفاده کنیم را در نظر بگیریم.
  • بعد از آن دوباره موتور متوقف گردد و به مدت 15 دقیقه اجازه داده شود تا روغن به تشت روغن بازگردد و سپس سطح آن مورد بررسی قرار گیرد.
  • در موتور های کشاورزی، صنعتی و راهسازی که در شرایط گرد و غبار و نامناسبی کار می کنند تصفیه هوای ورودی به موتور اهمیت بیشتری پیدا می کند و با ورود کمترین مقدار آلودگی به داخل سیلندر ها به مرور سبب آسیب جدی به آنها خواهد شد.

لطفا توجه داشته باشید که این جدول به عنوان میزان سوخت ژنراتور گازوئیلی در طول کارکرد دستگاه به صورت برآوردی و تقریبی بوده و کاملا دقیق نخواهد بود. به دلیل وجود فاکتورهای مختلف، میزان سوخت مصرفی در ژنراتورها کاهش یا افزایش می‌یابد. این دستگاه از دو قسمت اصلی موتور دیزلی و ژنراتور یا آلترناتور تشکیل شده است.

به صورت اتوماتیک در حالت افزایش بار در باس ، ژنراتور را روشن‌کرده و در صورت وجود خطا آن را خاموش‌کرده و از مدار خارج‌می‌کند .

مزایای دیزل ژنراتور به این چند مورد بسنده نمی شود و استفاده از دیزل ژنراتور مزایای متعددی دارد که در مجله وب سایت بینش ابتکار به تفصیل بیان شده است. البته لازم به ذکر است که استفاده از دیزل ژنراتور معایبی نظیر تولید آلودگی زیستی و صوتی داشته که با توجه به مزایای بسیار آن قابل چشم پوشی است.

پشتیبانی انلاین شرکت برای کمک به شما 24 ساعت شبانه روز، هفت روز هفته. مانند تابلو برق کنترل تمام اتوماتیک، تابلو برق پارلل و تابلو برق دستی. کيلو وات برابر است با توان لازم براي انجام کار با نرخ 1000 ژول در ثانيه. اندازه انرژي الکتريکي معادل با کار انجام شده در زماني که جريان يک آمپر از يک مقاومت يک اهمي در يک ثانيه عبور مي کند.

این شرکت ها محصولات خود را با کیفیت مناسبی ارائه می دهند و می توانند نیاز مشتریان خود را از بابت داشتن یک دستگاه تولید کننده انرژی الکتریکی برآورده سازند.

دیزل ژنراتور

توصیه می‌شود برای کاربردهای با رویکرد اقتصادی از این نوع ژنراتورها استفاده نشود.

مخزن سوخت معمولا دارای ظرفیت کافی برای روشن نگه داشتن این محصول به مدت میانگین 6 تا 8 است. در مورد دیزل ژنراتور کوچک، مخزن سوخت، بخشی از پایه شاسی است یا در بالای قاب نصب شده است.

در برخی از موارد خریداران هنگام تهیه دیزل ژنراتور به خصوص ژنراتور های دیزلی توان بالا از نیازهای آتی دستگاه و یا نیاز های خدماتی در حین نصب غافل می شوند. به عنوان مثال در مورد یک نیروگاه 6MW حتی کارشناسان برق الزام به استفاده از یکی از برند مشخص صنعت ژنراتور برق داشتند. شما می توانید هر یک از انواع دیزل ژنراتور را که متناسب با انتظاراتتان تولید شده با قیمت های بسیار مناسب تهیه کنید. حتی در زمان ارتقای دستگاه و خرید نمونه های جدید نیز محصولاتی مقرون به صرفه به شما ارائه می شود.

دیزل
ژنراتور ولوو هنگامی که به عنوان منبع اصلی برق استفاده می شود (مثلاً هنگامی که منبع
تغذیه وجود ندارد، یا شبکه برق آنقدر ضعیف است که نمی توان از آن استفاده کرد) به آن
“حالت جزیره ای” می گویند. در جایی که نیازهای بزرگتر برای توان وجود داشته
باشد، چندین واحد کوچکتر را می توان با استفاده از فرآیندی به نام همگام سازی به طور
موازی به یکدیگر متصل کرد. برای اینکه سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور به درستی کار کند، از روغن به عنوان یک سیال خنک ساز که در سراسر موتور به جریان می افتد، استفاده می کنند.

سپس ژنراتور انرژی مکانیکی تولید شده را طی فرآیند القای مغناطیسی به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. دیزل ژنراتور بطور کلی متشکل از دو بخش اصلی شامل یک موتور دیزلی و ژنراتور (آلترناتور) می باشد. سری C550D5 دیزل ژنراتور کامینز پاور انگلستان، با چگالی انرژی یا توان بالاتری نسبت به دیگر رقبای خود طراحی شده است. دیزل ژنراتور  C550D5 دارای فرکانس جریان 50 هرتز است و برای استفاده‌های اولیه برق طراحی شده است.

این بخش مهم از ژنراتور محل قرارگیری موتور، آلترناتور، تابلو کنترل و مخزن سوخت است. مقاوم بودن شاسی در بکارگیری و جابجایی دستگاه بسیار مهم است و اساسا ضخامت فلز شاسی و تناسب آن با وزن دیزل ژنراتور از مهمترین نکاتی است که در خرید یک ژنراتور دیزلی باید مدنظر خریداران باشد. نمودار تخمین و میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور بر اساس اندازه ژنراتور و میزان توان ژنراتور در نظر گرفته می‌شود. محاسبات میزان سوخت ژنراتور گازوئیلی در طول کارکرد دستگاه به صورت برآوردی و تقریبی بوده و کاملا دقیق نیست.

شما باید اطمینان کسب کنید که سیستم اگزوز دیزل ژنراتور به تجهیزات دیگر متصل نیست.

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما